Gume su napuhane na 13,789 bara, što je šest puta veći pritisak nego što se koristi za gume na automobilu…
Toliko je toga što mnoge putnike straši pri pomisli na putovanje avionom. Moguć pad, let kroz nevrijeme, sudar sa pricama, moguće nezgode pri slijetanju… Je li kome palo napamet da bi gume mogle puknuti prilikom slijetanja?
Ne, ne morate brinuti da će se to dogoditi.
Toliko je toga što mnoge putnike straši pri pomisli na putovanje avionom. Moguć pad, let kroz nevrijeme, sudar sa pricama, moguće nezgode pri slijetanju… Je li kome palo napamet da bi gume mogle puknuti prilikom slijetanja?
Ne, ne morate brinuti da će se to dogoditi.
Ali, činjenica da gume udaraju u pistu svaki puta kada avion sleti, a pritom ne eksplodiraju, zbilja je zadivljujuća.
Svaka guma dizajnirana je da izdrži izuzetno velik teret, 38 tona, a može udariti zemlju pri brzini od 270 kilometara na sat, a kod nekih modela udar se događa na brzini od čak 460. I to se može ponoviti više od 500 puta prije nego treba na provjeru.
Svaki avion ima i veći broj guma, ovisno o vrsti letjelice. Primjerice, Boeing 777s ima 14, a Airbus A380 ima ih 22.
Gume su napravljene od izdrživog najlona ili aramida. Ali ono što ih zapravo čini tako izdržljivima je: zrak, pod izuzetno visokim pritiskom. Gume su napuhane na 13,789 bara, što je šest puta veći pritisak nego što se koristi za gume na automobilu.
Svaka guma dizajnirana je da izdrži izuzetno velik teret, 38 tona, a može udariti zemlju pri brzini od 270 kilometara na sat, a kod nekih modela udar se događa na brzini od čak 460. I to se može ponoviti više od 500 puta prije nego treba na provjeru.
Svaki avion ima i veći broj guma, ovisno o vrsti letjelice. Primjerice, Boeing 777s ima 14, a Airbus A380 ima ih 22.
Gume su napravljene od izdrživog najlona ili aramida. Ali ono što ih zapravo čini tako izdržljivima je: zrak, pod izuzetno visokim pritiskom. Gume su napuhane na 13,789 bara, što je šest puta veći pritisak nego što se koristi za gume na automobilu.
dnevnik.hr/Centralnevijesti.net
Objavi komentar